Sık Sorulan Sorular

Saç ekimi, sakal ekimi, bıyık ekimi hakkında genellikle sorulan sorulan soruların cevaplarını görmek için, ilgili sorunun üstüne tıklayabilirsiniz.

Saç ekimi operasyonu yaptırabilmek için 18 yaşını doldurmuş olmak her estetik müdahale de olduğu gibi bir zorunluluktur. Ancak bireyin psikolojisini olumsuz etkileyen yara, yanık izi vb zorunlu durumlarda 18 yaş öncesi saç ve sakal ekimi yapılabilir. Yaşlılıkta saç ekiminde yaş sınırı 65-70 yaşına kadar bireylere medikal ve metabolik durumu değerlendirilerek saç ekimi planlanabilir.

Saçsız alanlar santimetrekare olarak değerlendirilir. Saç teli çapı kalın olan saçlarda santimetrekareye 45-50 kök saç teli çapı ince olan saçlarda 60-80 arası kök yerleştirileceği var sayılarak greft sayısı belirlenir.

Bireyin donör alanı santimetrekare bazında değerlendirilip ne kadar greft alınabileceği öngörülür. Saçsız alanlar da aynı şekilde değerlendirilip ihtiyacı olan greft sayıları birbirini karşılıyor ise operasyon planlanır veya 2 seans olarak yapılabileceği konusunda hasta ile mutabakat sağlanır.

Donör bölgede yani ense kısmında saçlar yatay bir şekilde aşağıya doğru uzandığı için saç kökü alınan alanları kapatır. Donör bölgede saç sıklığı iyi olan hastalarda hiçbir iz belli olmaz, donör bölgede saç sıklığı düşük ve açık renkli saçları olan hastalar 0,5 cm den uzun tuttuğu müddetçe herhangi bir iz belli olmaz.

Saç ekimi sonrası ekilen saçların doğal görünmesi tamamen cerrahi ekibin yeteneğine, becerisine, deneyimine, hastanın yüz hatlarına ve yaşına uygun saç çizgisi belirlenmesine, greft dağılımının gerekli olan yerlerde sık gerekli olan yerlerde de orantılı bir şekilde yapılıp yapılmadığına bağlıdır.

Donör bölgede bulunan saçlar dökülme faktörlerine karşı dirençli oldukları için ekim bölgesinde ilerleyen yıllarda dökülme yaşanmaz. Ancak hastanın ekim bölgesinde var olan kendi saçları ilerleyen yıllarda dökülebilir.

Saç ekimi operasyonu lokalanestezi ile uygulanan bir operasyondur. Lokal anestezi esnasında ağrı yaşanabilir ancak anestezi tamamlandıktan sonra herhangi bir ağrı acı olmaz. Kliniğimizde lokalanestezi için ağrısız lokalanestezi cihazı kullanılmaktadır bu cihaz sayesinde hastalarımız herhangi bir ağrı acı hissetmez. İğne fobisi olan hastalarımız için sedasyon (hafif uyku) altında lokalanestezi gerçekleştirilebilmektedir. Sedasyon (hafif uyku) sünnet müdahalelerinde küçük çocuklara bile uygulanabilen bir anestezi yöntemidir.

Operasyon hastanın dokularından kaynaklanan zorlayıcı faktörler olmadığı sürece çalışılacak greft sayısına göre 6-8 saat sürmektedir.

Yara veya yanık izi olan bölge de genellikle skar dokusu dediğimiz kan dolaşımının az olduğu doku oluşumu mevcuttur. Yara yanık izi konusunda belirleyici olan etken dokunun kanlanma düzeyidir. Bunun anlaşılabilmesi için hastanın klinik şartlarında muayene edilmesi gerekir.

Operasyon sonrası ekilen saçlar 20. Günden sonra şok dökülmesi yaşar ve dökülür. 2. Aydan sonra tekrar çıkmaya başlar 6. Ayda %65 – 70 i çıkmış olur geri kalan kısım saçlar kişinin yaşına cilt kalınlığına bağlı olarak 1-1,5 yıla kadar çıkar.

Saçlarımızın yaşam döngüsü anagen, katagen, telogen olmak üzere 3 evreden oluşur. Bu 3 aşama ömrümüz boyunca tekrarlanır. Saç ekimi sonrası ekilen saçlar katagen evresine girer. 15-20 gün sonra ekilen saçlar dökülür ve telogen evresi başlar. Bu evre kökün dinlenme ve yeniden kıl oluşturma evresidir 2-4 ay sürer ve üretilen kılların uzaması, kalınlaşması, saç formunu alması 1- 1,5 yıl sürebilir.

Diyabet hastalığı kan dolaşımını bozar ve dolayısı ile kılcal damarlara olan kan akışı oldukça azalır. Bu nedenle diyabet hastalarında yara iyileşme süreci zordur. Ancak glukoz (şeker) seviyesi kontrol altında tutulabilen hastalarda 6 aylık kan şekeri ortalaması normal değerlerde ise Dahiliye uzmanından onay alınarak saç ekimi planlanabilir.

Saç ekimi operasyonu sonrası ekilen saçların tam anlamı ile gelişimi ortalama 1 yılda tamamlanır. İkinci seans planlamasında ne kadar grefte ihtiyaç olduğunun sağlıklı bir şekilde belirlenmesi için bir yıllık sürenin beklenmesi gerekir.

Operasyon sonrası işlem yapılan bölgelerde kaşıntı yaşanabilir. İyileşme sürecinin bir göstergesidir ve kaşıntının yoğun olduğu anlarda losyon kullanıp yıkama yapmak cildi rahatlatacağından kaşıntıyı azaltabilir. Ciltte yağlanma dokularımızın ihtiyacı olan bir durumdur. Ekilen saçların cildi rahat bir şekilde delip dışarı çıkabilmesi ve beslenebilmesi için cildin bir miktar yağlanması gerekmektedir vücudumuz bunu kendiliğinden oluşturur. Hafif yağlı cilt istenilen bir durumdur ancak yağlanmanın ciltte kalması ve birikerek cilt gözeneklerinin kapanmasına neden olması saçlar için zararlıdır. Sivilcelenme durumu ciltteki yağlanmaya da bağlı olarak saçların cildi delmekte zorlanması durumunda vücudun oluşturduğu bir olaydır. Sivilcelenme saçlar için zararlı değildir ancak enfeksiyon geliştirmesi olumsuz etkilere neden olabilir bu nedenle hastayı takip etmek ve ihtiyaç olursa ilaç başlamak gerekir.

Operasyon sonrası ilk 1 ay saç tıraşı olmak uygun değildir. Bir ay sonrası dönemde kuaförünüz ekim bölgesinde 6. Aya kadar ustura ve makine kullanmadan saçlarınızı traş edebilir. Donör bölgede herhangi bir kısıtlama olmamasına rağmen 6. Aya kadar dokulardaki hassasiyet nedeni ile ustura tıraşı uygun değildir.

Fön çektirme işlemi esnasında saçlar yüksek ısıya maruz kaldıkları için zarar görür bu nedenle uygun değildir. Saçların aynı şekilde fazla sıcak su ile yıkanması da uygun olmayıp ılık su tercih edilmelidir.

Evet kullanılabilir. Genellikle yoğun sakalı olan hastalardan çene altı kısımdan sakal kökü alınıp saç ihtiyacı olan bölgeye nakil yapılabilir.

Sakal, bıyık ve kaş ekiminde de aynı saç ekiminde olduğu gibi ense bölgesinden saç kökü alınır.

Saç ekimi sonrası tozlu bir çalışma ortamınız yok ise eğer 4. Günden sonra işinize ve sosyal hayatınıza dönebilirsiniz. Tam iyileşme ve estetik görselinizin normale dönmesi 10. Günden sonra mümkün olacaktır.

İl dışı veya yurt dışından gelen misafirlerimizi anlaşmalı otelimizde uygun fiyattan konaklatıyoruz. Aynı zamanda VIP transfer hizmeti de sağlıyoruz .